Zo heeft SAS al een web analytics solution en heeft SPSS Netgenesis en predictive web analytics. En vanuit de webanalytics-kant heeft Moniforce de mogelijkheid om een datamart met webgegevens te genereren die eventueel geintegreerd kan worden met offline gegevens van een bestaand data warehouse.
Evenzo heeft Webtrends in haar laatste versie het marketing warehouse geïntroduceerd. Het is een kwestie van tijd dat andere mainstream BI-leveranciers, als bv Cognos en Business Objects, een web intelligence oplossing zullen aanbieden.
Voor de BI-diehards staan er - als een soort introductie - deze week 3 posts over webanalytics op marketingfacts:
- Een post over het multivariaat testen van landingspagina's naar aanleidng van de introductie van Google's website optimizer. In de post wordt ook verwezen naar - een voor mij - nieuwe term: de Taguchi algoritmes, een alternatieve manier om multivariaat te testen.
- Een post over conversieratio's, waar ook bivariaat testen ter sprake komt.
- Een presentatie van Eric T Peterson over web analytics als bedrijfsproces.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten