Privédetectives die een prijslijst hanteren voor het achterhalen van persoonsgegevens en Indiaase callcenters die bereid zijn klantgegevens te verkopen. Dit zijn 2 voorbeelden die Ian Brown aandroeg op 'je leven op internet: datapakhuizen en privacy', een debat van de Consumentenbond en het College bescherming persoonsgegevens (CBP) over de mogelijke risico’s voor consumenten bij het gebruik van persoonlijke diensten op internet, zoals bv Microsoft, Yahoo en Google die momenteel bieden.
Het debat is integraal terug te kijken bij de Balie. En dat is een aanrader omdat naast Ian Brown (hier zijn presentatie), Madeleine McLaggan helder uiteenzet wat de zorgen mbt deze persoonlijke intenetdiensten van het CPB zijn (hier de integrale tekst) en Peter Fleischer, de privacy officer van Google Europa, ingaat op het privacybeleid van Google. Tweakers heeft al uitgebreid verslag gedaan van dit debat. Hieronder kort mijn gedestilleerde conclusies:
maandag, januari 08, 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten